Neatsverama auto diagnostika – ekonomē naudu un laiku

Kā pasargāt savu mašīnīti no tehniskām kaitēm laicīgi, lai rezultātā personīgā auto uzturēšana nekļūtu par netīkamu nastu uz pleciem, kas izmaksā pārlieku dārgi? Domāju, ka neesmu vienīgā, kas saskārusies ar situāciju, kad negaidīti auto jāved uz servisu un jāšķiras no vairākiem simtiem euro. Neatsverama auto diagnostika ir tieši tāpēc, lai tā nenotiktu.

Kad mācījos autoskolā, vēl tikai domāju par mašīnas iegādi. Šo jautājumu apspriedām arī teorijas klasē ar pasniedzēju un kursa biedriem. Kā noskaidroju, nepārbaudot lietotas automašīnas tehnisko stāvokli pirms tās iegādes, var pamatīgi ieberzties. Bieži vien no Vācijas atdzītas mašīnas pārdod par smieklu cenu. Kāpēc? Tāpēc, ka aiz 1. līkuma šī mašīna vienkārši vairs tālāk nebūs spējīga braukt.

Bet kā cilvēkam parastajam zināt, ka, piemēram, mašīnas oriģinālais motors ir nomainīts pret lētu un visai nejēdzīgu aizvietotāju? Vai ka patiesais nobraukums ir stipri lielāks? Kā gan uz aci latviešu dāma varētu noteikt, ka ar noskatīto auto būs sagaidāmas vienas vienīgas klapatas? Tur jau tā lieta, ka nekā! Nekautrēsimies lūgt palīdzību!

Šādas situācijas palīdz risināt profesionāļi. Tādēļ remontdarbnīcas piedāvā tādu pakalpojumu kā auto diagnostika. Un arī džekiem, kuriem automašīnas nav kaislība, hobijs vai nodarbošanās, lieti var palīdzēt kvalificēti meistari. Un par kādām naudām šeit ir stāsts? Katrā ziņā par daudz mazākām kā gadījumā, ja izdosies iegādāties mašīnu, kura plīsīs un lūzīs kā veca grabaža katrā tālākā izbraucienā.

Patiesībā auto diagnostika maksā sākot no 15 EUR. Un domāju, ka bloga lasītāju vidū diez vai atradīsies kāds, kas ņemsies apgalvot, ka šādu summu maksāt būtu tīrākā izšķērdība. Auto iegāde ir nopietns lēmums, tāpēc, manuprāt, vajadzētu to rūpīgi izsvērt, kā arī pārbaudīt iecerēto mašīnu – un auto diagnostika būs labākā metode.

Tāpat arī auto diagnostika ir svarīga procedūra jau īpašumā esošai mašīnai. Arī jau mīļu mašīnīti, kura nekad vēl nav pievīlusi, vajadzētu vismaz reizi gadā pārbaudīt profilaksei. Gluži tāpat kā mēs rūpējamies par savu veselību, apmeklējot ģimenes ārstu, nododot analīzes vai pārbaudot dzimumzīmes, tāpat arī mašīnai vajadzīga apsekošana.

Kādas pazīmes liecina, ka nepieciešama auto diagnostika?

Ja plāno iegādāties lietotu automašīnu no nepazīstama pārdevēja, iespējams, ka nemaz netiksi informēts par vājajiem punktiem vai mašīnas trūkumiem. Der atcerēties, ka sludinājumus izliek arī tādi pārdevēji, kas vienkārši vēlas atbrīvoties no apgrūtinoša lūžņa. Lai šajā gadījumā lēti neuzķertos, vērts līdzi paņemt meistaru, kas veiks auto diagnostiku.

Savukārt, gadījumā, ja jau tev pieder automašīna, auto diagnostika noteikti būtu vajadzīga gadījumā, ja auto sāk izdot dažādas skaņas un trokšņus no mašīnas apakšas vai motora – grabēt, čīkstēt, gaudot, sīkt.

Tāpat mašīnas neturēšanās uz ceļa, jaudas trūkums, sajūta, ka bremzes vairs nestrādā tik labi kā parasti, var būt pārliecinoši signāli par pārbaudes nepieciešamību. Arī indikatori vadības panelī var pateikt to priekšā – mašīnām ar dīzeļmotoriem iedegas kvēlspuldzes lampiņa, benzīna dzinējiem var iedegties “check engine”, EPC vai pretbuksēšanas lampiņa.

Kā noris auto diagnostika?

Neesmu ne auto mehāniķe, ne meistare, lai precīzi aprakstītu šo procesu. Taču visā visumā procedūra ir vienkārša. Tās laikā gan vizuāli, gan pieslēdzot datoru tiek analizēts auto stāvoklis. Datora pieslēgšana ir būtisks faktors, jo ne visu arī meistars var pats noteikt uz acumēra.

Kāpēc nepieciešama auto diagnostika?

  • Pirmkārt, auto diagnostika ātri un precīzi nosaka auto bojājumus un defektus, tādējādi dodot iespēju pietiekami ātri reaģēt un veikt nepieciešamos kopšanas un remontdarbus.
    • Otrkārt, pateicoties kontrolei, ir iespējams mazināt un izlīdzināt degvielas patēriņu.
    • Treškārt, var aptuveni prognozēt automašīnas dzīves ilgumu un resursus.
    • Ceturtkārt, diagnostika noteikti būtu nepieciešama pirms auto pārdošanas, pirkšanas vai apdrošināšanas. Tas ir precīzākais veids, kā pārliecināties par mašīnas stāvokli un noteikti reālo faktisko vērtību, ņemot vērā nolietojumu un tehnisko situāciju.
    • Vēlams auto pārbaudīt pirms tālākiem ceļojumiem ārpus Latvijas robežām, lai nerastos nepatīkami pārsteigumi.

    CSDD tehniskās apskates laikā NEVEIC auto diagnostiku!

    Nereti automašīnas pirkšanas brīdī auto īpašnieki sevišķi uzsver to, ka automašīnai ir tikko izieta tehniskā apskate un atsevišķa diagnostika tam nav nepieciešama. Tas ir mīts un neatbilst patiesībai, jo CSDD seko līdzi konkrētiem parametriem, lai tā varētu piedalīties ceļu satiksmē, neņemot vērā kopējo automašīnas stāvokli.

    Mašīnas pārbaudes laikā netiek pieslēgtas pie datora un mehāniķi tikai vizuāli apskatot auto var palaist garām nopietnus bojājumus vai problēmas. Un tas nozīmē, ka rezultātā vari kļūt par īpašnieku automašīnai, kura pēc pirmajiem nobrauktajiem 10 km būs jānodod metāllūžņos.

    Īpaši aktuāls šis jautājums ir no ārzemēm atdzītām mašīnām, kā jau uzsvēru to sākumā, jo pat gadījumā, ja mašīna ir saņēmusi tehniskās apskates uzlīmi un droši var piedalīties ceļu satiksmē, uz Latvijas bedrainajiem ceļiem auto stāvoklis var būtiski pasliktināties un nelielās problēmas, kas bijušas pirms tam, var spēcīgi pastiprinās.

    Drošāk būs kopā ar pārdevēju aizbraukt uz auto diagnostiku, kur neatkarīga trešā puse korekti varēs pastāstīt par auto stāvokli un nebūs jāpērk “kaķis maisā”. Tāpat arī ir gadījumi, kad ar meistaru var sarunāt, lai tas atbrauc līdzi uz noteiktu vietu un veic auto diagnostiku klātienē pie pārdevēja.

    Iespēja ietaupīt un samazināt remonta izdevumus nākotnē

    Regulāra auto diagnostika ir veids, kā mašīnai likt kalpot ilgāk un izvairīties no pēkšņiem un neplānotiem izdevumiem. Ikdienā jāseko līdzi mašīnas skaņām, jāvērtē riepu stāvoklis.

    Esmu pateicīga savai autoskolas pasniedzējai, kas pacēla šo jautājumu nodarbības beigās. Mūsu vidū lielākā daļa vēl tikai domāja par automašīnas iegādi. Un nereti padomu vācelītē iztrūkst dzīves piemēru par negatīvām situācijām. Tāpēc arī bloga lasītājiem vēlos likt pie sirds, cik auto diagnostika ir svarīga.

    Turklāt 15 EUR ir patiešām neliela summa, kuru ieguldīt mašīnas pārbaudē, ja to salīdzinām pret potenciālajiem ieguvumiem. Pateicoties automašīnas diagnostikai, izvairījos no Vācijas atdzītas automašīnas iegādes – meistars laicīgi brīdināja, ka šai mašīnai būs lielas grūtības ar detaļu nomaiņu. Un mašīnas saplīšanas gadījumā nāktos vienkārši iegādāties jaunu.

    Beigās nonācu pie sava sievietes baltā sapņa – Fiat. Lietota mašīnīte izmaksāja 8000 EUR. Summa, protams, par mašīnas iegādi nav neliela. Tas ir pamatīgs ieguldījums, kas prasīja mērķtiecību un spēju veidot uzkrājumu. Pateicoties auto diagnostikai, ar mierīgu sirdi varēju šo summu pārskaitīt uz pārdevēja konta, zinot, ka izvēlētais auto turpinās kalpot ilgi un nepieviļot pildīs savu funkciju.

    Auto diagnostika – it’s a must! Jaunie autovadītāji un mašīnu īpašnieki, lieciet to aiz auss! Tas ir viens no zelta likumiem, lai auto mūžs būtu rožlapiņām klāts, un tāpat, protams, arī auto noplīšana nekļūtu par to šķietamo ikdienas sīkumu, kas jūs pārvērš stresainā fūrijā.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.