B kategorijas kursi un to vēsture

b kategorijas kursi

Autoapmācības un droša braukšana 21. gs. ir ikdiena, taču vienmēr tā nav bijis. Lai cik neierasti tas skanētu, ļoti ilgu laiku autovadītāji brauca bez vadītāja apliecības vai jebkādas apmācības. Šodienas aizņemtajā galvaspilsētas satiksmē grūti iedomāties, ka reiz ielas bija daudz tukšākas un vajadzību pēc vienotas apmācības autovadītājs varēja arī neizjust.

Pati tikai nesen pirmo reizi sēdos pie stūres un uzsāku B kategorijas kursus. Sarunā ar instruktoru iemācījos ne vien, kur atrodas sajūgs, bremzes un gāze un kā pārslēgt ātrumus, bet uzzināju arī vairāk par pašu braukšanas apmācības vēsturi. Domāju, ka tā ir interesanta tēma ne vien man, bet arī citiem, tāpēc par to nolēmu vairāk pastāstīt blogā.

Autoapmācības vēsture sākusies Lielbritānijā

B kategorijas kursi, vai drīzāk to nosacītie priekšteči, nāk no Lielbritānijas. Pirmā autovadītāju mācību iestāde, kuru nosauca par Britu Motorskolu, tika nodibināta Londonā 1909. gadā. Interesanti, ka skolā piedāvāja ne tikai mācīties braukt, bet arī labot auto. Tolaik uzskatīja, ka braucējs ir gatavs pēc 4 braukšanas nodarbībām; viena nodarbība, mūsdienu valūtā rēķinot, izmaksāja 50 centus.

Pirmos braukšanas eksāmenus sāka kārtot tikai 1935. gadā. 20.gs. laikā arī visas pārējās Eiropas valstis sekoja šim piemēram. Pēdējā valsts, kas ieviesa auto apmācību, bija Beļģija, kurā vēl līdz pat 1977. gadam varēja braukt bez autovadītāja apliecības.

Arī mūsdienās auto apmācība, tai skaitā arī B kategorijas kursi, pasaulē un pat Eiropā ļoti atšķiras. Piemēram, ASV nav nepieciešams mācīties autoskolā, tāpat arī Japānā. Kursantam visas zināšanas jāiegūst pašam mājas apstākļos.

Kā B kategorijas kursi notiek mūsdienās?

Ja vēlies iegūt B kategorijas vadītāja apliecību, tad sākt mācīties autoskolā var jau no 16 gadu vecuma. Pēc piemērotākās autoskolas izvēles, autovadītāju apmācības process sākas ar nepieciešamās dokumentācijas nokārtošanu un līguma parakstīšanu.

Mūsdienīgākās un progresīvākās autoskolas šo procesu ir padarījusi sevišķi vieglu un ātru – līgumu var noslēgt caur mājas lapu tik vien kā 3 minūšu laikā, kas ievērojami atvieglo ikdienu.

Kad izvēlēts piemērotākais B kategorijas kursu mācību laiks un vieta, var sākties nodarbības. Ideāli, ja ar pasniedzējiem var iepazīties autoskolas mājas lapā jau pirms kursu sākuma.

Teorijas kurss ilgst 6 vai 2 nedēļas (atkarībā no izvēlētās grupas). Iespējams izvēlēties sev piemērotāko mācību laiku darba dienās vai brīvdienās. Grupās parasti mēdz būt dažāds dalībnieku skaits, sākot no 5. Vasarā un pavasarī grupas mēdz būt lielākas kā ziemā un rudenī.

Tā, piemēram, es izvēlējos intensīvo kursu, kurā teorijas nodarbības apmeklēju 3 reizes nedēļā. Uzsāku 12. augustā, bet jau 12. septembrī nokārtoju CSDD teorijas eksāmenu. Braukšanu var uzsākt jau pēc 3. nodarbības. Iesaku to arī izmantot, lai pie tiesībām nonāktu ātrāk!

B kategorijas kursu Ceļu satiksmes noteikumu grāmatiņa un jautājumu/atbilžu grāmata nav obligāti jāiegādājas grāmatnīcā, jo materiālus var iegūt arī internetā. Tomēr es silti ieteiktu tos izmantot taustāmā veidā. Tikai lasot un pildot uzdevumus, iespējams apgūt noteikumus.

Tāpat arī kursantam vajadzētu regulāri pildīt CSDD testu. Tādā veidā var ik dienas pārbaudīt savas zināšanas un laicīgi sagatavoties CSDD testam. Šo testu var atrast pavisam vienkārši Google meklētājā ierakstot “csdd tests”. Tieši tāds pats kā tiešsaistē, tāds tas arī būs reālajā eksāmena dienā.

Ideāli, ja B kategorijas kursu mācību process nav tikai teorētisks, bet drīzāk aizraujošs un dinamisks un katrs pasniedzējs dalās ar personisko pieredzi un ieteikumiem, kas ļoti palīdz praktisko zinību iegūšanas procesā. Kursu noslēgumā sekmīgi jānokārto autoskolas eksāmeni, lai varētu startēt CSDD.

Priecājos, ka mūsu valstī mācības autoskolā ir obligātas. Bet instruktoru atbalsta un aizrādījumiem diez vai būtu kļuvusi par tik prātīgu un pārliecinātu autovadītāju, kāda esmu šodien.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.